SZERETETTEL KÖSZÖNTÜNK AZ EGYESÜLET HONLAPJÁN
SZERETETTEL KÖSZÖNTÜNK AZ EGYESÜLET HONLAPJÁN
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
EGYESÜLETÜNKRŐL

Címoldal>>

 
A ROMA KULTÚRA
 
NÉPMESÉK

BEÁS ÉS MAGYAR NYELVEN

SZÖGKIRÁLY (MEK)

 

ERDÉLYI CIGÁNY MESÉK

MÁS MESÉK

MESÉK a RomaNet-ről>>

 
ROMA KÖLTŐK
 
PODO
 
NAPTÁR
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
HÍREK, ESEMÉNYEK
HÍREK, ESEMÉNYEK : Tanoda

Tanoda

 

 

A Havanna Tanoda oktatási, képességfejlesztő, érték- és kultúraközvetítő szolgáltatást nyújt a hátrányos helyzetű, szegénysorban élő vagy egyéb okból az általánostól eltérő tanulási igényekkel rendelkező diákok számára oly módon, hogy a diákokat nem emeli ki saját iskolájukból, hanem azzal együttműködik.


A koncepcióban megfogalmazódik az az igény, hogy jöjjenek létre a gyerekek iskolai sikerességét elősegítő programok, és a szülők többsége is igényelje a külső segítséget, ezért esett a választás a napközis foglalkoztatásokra. A program az iskolákhoz való alkalmazkodást választotta kiindulási pontul, s épített a gyermekek sajátos tudására. A tanoda szolgáltatásaiból a diákok önállóan választhatnak, sőt megválaszthatják tanárukat is, és egyéni órarendet kapnak. A diákok és a tanárok együtt beszélik meg a tapasztalatokat, majd ezt követően véglegesítették az órarendet. A foglalkozás két területre terjed ki: a tanulássegítésre és a szabadidős programokra. A speciális tanterv célja hogy minden gyerekre külön odafigyelnek, el akarjuk érni, hogy mindenki érdekelt legyen – a diák, a tanár, a szülő. A diákokat egy értelmiségi lét felé akarjuk vezetni azzal is, hogy a környezetükbe könyvek, számítógép, igényes berendezés került. Minden diákra egyéni fejlesztési tervet készítettünk egyéni felmérés alapján. A legjobb és motivált tanárokat sikerült megnyerni. El kívánjuk érni, hogy a gyereknek fontos legyen, hogy odajárjon.

A program nem akarja kiszakítani a gyermekeket a családi környezetből, ezért félnapos foglalkozásokat szervezünk. Olyan légkört alakítunk ki, ami az eredményes tanuláshoz, majd a továbbtanuláshoz vezethet, és amelyet otthon nem kapnak meg a gyerekek. Ugyanakkor a saját kultúrájukkal való mélyebb megismerést is elősegíti. A program értékközvetítő, képességfejlesztő, tanulási-művelődési technikákat bemutató, szabadidős elfoglaltságot adó tevékenységekből áll. Két célcsoportja van: az egyik a felső tagozatos, a másik az alsós diákok köre. Minden gyerekre egyéni fejlesztési tervet dolgoztunk ki. A szülők együttműködését is elvárja a program, hiszen nem lehet segítséget nyújtani, ha ők ellenzik ezt a típusú munkát. Egyéni felzárkóztatást, szakmai korrepetálást nyújtunk.

A tanterv és a pedagógiai módszerek alapjában véve nem változtak. Az igények felmérése a tanév első hetében történik meg, ez alapján alakítják ki az egyéni órarendeket, és kezdődik el a munka. Két héttel később összeülnek a diákok és a tanárok, majd megbeszélik az eddigi tapasztalatokat. Az tanoda csoportosan és külön-külön is foglalkozik a diákokkal, igényeik és tanulmányi előmenetelük szerint. A tanoda szolgáltatásaiból a diákok önállóan választhatnak. Saját elhatározásukból jönnek és alakítják ki a tanárokkal együtt egyéni órarendjüket. Több tantárgy esetében még arra is van lehetőségük, hogy megválasszák azt a tanárt, aki foglalkozik velük.

A Tanodai program a gyerekeknek iskolai sikerét segíti elő.

A Tanoda nem pótolja az iskolát, csak a háttérből segíti azt, hogy az ide járó gyerekeknek tanulmányi eredményük javuljon. Ennek érdekében két szálon folyik a fejlesztés: tanulássegítés, tartalmas szabadidős programok.

A Tanoda azt a "rásegítő" programot nyújtja délutánonként az oktatás /korrepetálás, tehetséggondozás/ mellett, amelyek szociális, vagy kulturális okból kimaradtak a gyermekek életéből, viszont az eredményes tanuláshoz, majd a továbbtanuláshoz nélkülözhetetlenek.

A tanoda program azoknak a szegény családból származó gyermekeknek nyújt szolgáltatást, akiknek a szüleik aluliskolázottak, a tanulásban nem tudnak segíteni gyermekeiknek, korrepetáló tanárra, nincs pénzük. A család kevés jövedelme miatt a gyerekek nem tudnak felzárkózni azon középosztálybeli családok gyermekei mellé, akiknek természetes, hogy pl. zenét tanulhatnak, számítógép elé ülhetnek, vagy fejlesztő társasjátékkal játszhatnak.

Szakítani kell tehát a diákokat homogén csoportként kezelő frontális oktatással, helyette differenciált módon kell hozzájuk közelíteni. A differenciálás a pedagógusi tevékenység-rendszeren túl olyan szemlélet, amely ter­mészetesnek veszi a tanulók között meglévő különbségeket, illetve azt, hogy a különböző tanulók számára (a lehetőségek és a korlátok figyelembevételével) megfelelő tanulásszervezéssel biztosítani kell az egyéni fejlődéshez szükséges optimális feltételeket. A differenciálás pedagógiai koncepciójában nem lehet két azonos tanulót meghatározni, és ennek alapján nincs lehetőség a homogén csoport fogalmának értelmezésére sem.

A tanodában tehát törekedni kell arra, hogy minden gyerek egyéni képességeinek és személyes helyzetének megfelelő tehetség-ki­bontakoztató fejlesztésben részesüljön. Ehhez igyekszünk olyan pedagógiai-módszertani eszközöket igénybe venni, amelyek ezt lehetővé is teszik: differenciáló oktatás, projektmódszer, magántanári szolgáltatás … stb.

Programunk tehát nem egyszerűen korrepetáló jellegű - természetesen a napi iskolai tanulnivalóban képesített pedagógusok segítenek, - hanem műveltségi területenként megszervezett fejlesztő és ismeretbővítő foglalkozásainkkal, kívánjuk felhívni a gyerekek figyelmét a körülöttük lévő világ ismeretforrásainak gazdagságára, a tudásnak, mint értéknek a jelentőségére. A tanodai programban benne foglaltatik az értékközvetítés, a képességfejlesztés, a tanulási-művelődési technikák kialakítása, a szabadidő-kultúra gazdagítása. 

Összegezve: A tanoda olyan képesség-, tehetségfejlesztő, értékközvetítő intézmény, amely hozzásegíti a hátrányos helyzetű gyermekeket a továbbtanuláshoz, a későbbiekben pedig, megadja a lehetőséget munkába álláshoz.   

Mivel tevékenységünk közvetlenül kapcsolódik az iskolában folyó oktató-nevelő munkához, követelményrendszerünk az iskolai követelményekhez igazodik. 

Hogyan egészítheti ki a hasonló célokat kitűző iskolai tanulást a maga eszközeivel a tanoda?  

Egyrészt azzal, amivel egy értelmiségi (középosztálybeli) családi környezet: tanulássegítéssel, a karnyújtásnyira lévő könyvekkel, olyan kulturális programokkal, amelyek a fent említett családokban, családi körben szerveződnek (múzeum, kirándulás, színház, filmek, tévéműsorok megbeszélése, társasjáték, számítógép stb.).

A szabadidős tevékenységeket színesebbé tesszük vetélkedőkkel, tanulmányi és sport versenyekkel.  

A tanulássegítés és a szabadidős programok komplex egészet alkotnak, hiszen mind kettő a látókör szélesítését szolgálja.  

 

 

 

 
PONTOS IDŐ
 
SZELLEMI ÉLET
 
MŰHELYMUNKA
 
OKTATÁS - TANODA

Célja

 
GALÉRIA
 
ONLINE KAPCSOLAT
 
KAPCSOLATOK
 

A HONLAP LÁTOGATÓI
Indulás: 2007-05-05
 

 

TÁMOP 3.2.11/10-1/KMR-2010-0061

Ezerarcú világ

- szabadidős programok óvodásoknak, általános iskolásoknak -

 


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre