SZERETETTEL KÖSZÖNTÜNK AZ EGYESÜLET HONLAPJÁN
SZERETETTEL KÖSZÖNTÜNK AZ EGYESÜLET HONLAPJÁN
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
EGYESÜLETÜNKRŐL

Címoldal>>

 
A ROMA KULTÚRA
 
NÉPMESÉK

BEÁS ÉS MAGYAR NYELVEN

SZÖGKIRÁLY (MEK)

 

ERDÉLYI CIGÁNY MESÉK

MÁS MESÉK

MESÉK a RomaNet-ről>>

 
ROMA KÖLTŐK
 
PODO
 
NAPTÁR
2017. Október
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
HÍREK, ESEMÉNYEK
HÍREK, ESEMÉNYEK : Tanoda

Tanoda

 

 

A Havanna Tanoda oktatási, képességfejlesztő, érték- és kultúraközvetítő szolgáltatást nyújt a hátrányos helyzetű, szegénysorban élő vagy egyéb okból az általánostól eltérő tanulási igényekkel rendelkező diákok számára oly módon, hogy a diákokat nem emeli ki saját iskolájukból, hanem azzal együttműködik.


A koncepcióban megfogalmazódik az az igény, hogy jöjjenek létre a gyerekek iskolai sikerességét elősegítő programok, és a szülők többsége is igényelje a külső segítséget, ezért esett a választás a napközis foglalkoztatásokra. A program az iskolákhoz való alkalmazkodást választotta kiindulási pontul, s épített a gyermekek sajátos tudására. A tanoda szolgáltatásaiból a diákok önállóan választhatnak, sőt megválaszthatják tanárukat is, és egyéni órarendet kapnak. A diákok és a tanárok együtt beszélik meg a tapasztalatokat, majd ezt követően véglegesítették az órarendet. A foglalkozás két területre terjed ki: a tanulássegítésre és a szabadidős programokra. A speciális tanterv célja hogy minden gyerekre külön odafigyelnek, el akarjuk érni, hogy mindenki érdekelt legyen – a diák, a tanár, a szülő. A diákokat egy értelmiségi lét felé akarjuk vezetni azzal is, hogy a környezetükbe könyvek, számítógép, igényes berendezés került. Minden diákra egyéni fejlesztési tervet készítettünk egyéni felmérés alapján. A legjobb és motivált tanárokat sikerült megnyerni. El kívánjuk érni, hogy a gyereknek fontos legyen, hogy odajárjon.

A program nem akarja kiszakítani a gyermekeket a családi környezetből, ezért félnapos foglalkozásokat szervezünk. Olyan légkört alakítunk ki, ami az eredményes tanuláshoz, majd a továbbtanuláshoz vezethet, és amelyet otthon nem kapnak meg a gyerekek. Ugyanakkor a saját kultúrájukkal való mélyebb megismerést is elősegíti. A program értékközvetítő, képességfejlesztő, tanulási-művelődési technikákat bemutató, szabadidős elfoglaltságot adó tevékenységekből áll. Két célcsoportja van: az egyik a felső tagozatos, a másik az alsós diákok köre. Minden gyerekre egyéni fejlesztési tervet dolgoztunk ki. A szülők együttműködését is elvárja a program, hiszen nem lehet segítséget nyújtani, ha ők ellenzik ezt a típusú munkát. Egyéni felzárkóztatást, szakmai korrepetálást nyújtunk.

A tanterv és a pedagógiai módszerek alapjában véve nem változtak. Az igények felmérése a tanév első hetében történik meg, ez alapján alakítják ki az egyéni órarendeket, és kezdődik el a munka. Két héttel később összeülnek a diákok és a tanárok, majd megbeszélik az eddigi tapasztalatokat. Az tanoda csoportosan és külön-külön is foglalkozik a diákokkal, igényeik és tanulmányi előmenetelük szerint. A tanoda szolgáltatásaiból a diákok önállóan választhatnak. Saját elhatározásukból jönnek és alakítják ki a tanárokkal együtt egyéni órarendjüket. Több tantárgy esetében még arra is van lehetőségük, hogy megválasszák azt a tanárt, aki foglalkozik velük.

A Tanodai program a gyerekeknek iskolai sikerét segíti elő.

A Tanoda nem pótolja az iskolát, csak a háttérből segíti azt, hogy az ide járó gyerekeknek tanulmányi eredményük javuljon. Ennek érdekében két szálon folyik a fejlesztés: tanulássegítés, tartalmas szabadidős programok.

A Tanoda azt a "rásegítő" programot nyújtja délutánonként az oktatás /korrepetálás, tehetséggondozás/ mellett, amelyek szociális, vagy kulturális okból kimaradtak a gyermekek életéből, viszont az eredményes tanuláshoz, majd a továbbtanuláshoz nélkülözhetetlenek.

A tanoda program azoknak a szegény családból származó gyermekeknek nyújt szolgáltatást, akiknek a szüleik aluliskolázottak, a tanulásban nem tudnak segíteni gyermekeiknek, korrepetáló tanárra, nincs pénzük. A család kevés jövedelme miatt a gyerekek nem tudnak felzárkózni azon középosztálybeli családok gyermekei mellé, akiknek természetes, hogy pl. zenét tanulhatnak, számítógép elé ülhetnek, vagy fejlesztő társasjátékkal játszhatnak.

Szakítani kell tehát a diákokat homogén csoportként kezelő frontális oktatással, helyette differenciált módon kell hozzájuk közelíteni. A differenciálás a pedagógusi tevékenység-rendszeren túl olyan szemlélet, amely ter­mészetesnek veszi a tanulók között meglévő különbségeket, illetve azt, hogy a különböző tanulók számára (a lehetőségek és a korlátok figyelembevételével) megfelelő tanulásszervezéssel biztosítani kell az egyéni fejlődéshez szükséges optimális feltételeket. A differenciálás pedagógiai koncepciójában nem lehet két azonos tanulót meghatározni, és ennek alapján nincs lehetőség a homogén csoport fogalmának értelmezésére sem.

A tanodában tehát törekedni kell arra, hogy minden gyerek egyéni képességeinek és személyes helyzetének megfelelő tehetség-ki­bontakoztató fejlesztésben részesüljön. Ehhez igyekszünk olyan pedagógiai-módszertani eszközöket igénybe venni, amelyek ezt lehetővé is teszik: differenciáló oktatás, projektmódszer, magántanári szolgáltatás … stb.

Programunk tehát nem egyszerűen korrepetáló jellegű - természetesen a napi iskolai tanulnivalóban képesített pedagógusok segítenek, - hanem műveltségi területenként megszervezett fejlesztő és ismeretbővítő foglalkozásainkkal, kívánjuk felhívni a gyerekek figyelmét a körülöttük lévő világ ismeretforrásainak gazdagságára, a tudásnak, mint értéknek a jelentőségére. A tanodai programban benne foglaltatik az értékközvetítés, a képességfejlesztés, a tanulási-művelődési technikák kialakítása, a szabadidő-kultúra gazdagítása. 

Összegezve: A tanoda olyan képesség-, tehetségfejlesztő, értékközvetítő intézmény, amely hozzásegíti a hátrányos helyzetű gyermekeket a továbbtanuláshoz, a későbbiekben pedig, megadja a lehetőséget munkába álláshoz.   

Mivel tevékenységünk közvetlenül kapcsolódik az iskolában folyó oktató-nevelő munkához, követelményrendszerünk az iskolai követelményekhez igazodik. 

Hogyan egészítheti ki a hasonló célokat kitűző iskolai tanulást a maga eszközeivel a tanoda?  

Egyrészt azzal, amivel egy értelmiségi (középosztálybeli) családi környezet: tanulássegítéssel, a karnyújtásnyira lévő könyvekkel, olyan kulturális programokkal, amelyek a fent említett családokban, családi körben szerveződnek (múzeum, kirándulás, színház, filmek, tévéműsorok megbeszélése, társasjáték, számítógép stb.).

A szabadidős tevékenységeket színesebbé tesszük vetélkedőkkel, tanulmányi és sport versenyekkel.  

A tanulássegítés és a szabadidős programok komplex egészet alkotnak, hiszen mind kettő a látókör szélesítését szolgálja.  

 

 

 

 
PONTOS IDŐ
 
SZELLEMI ÉLET
 
MŰHELYMUNKA
 
OKTATÁS - TANODA

Célja

 
GALÉRIA
 
ONLINE KAPCSOLAT
 
KAPCSOLATOK
 

A HONLAP LÁTOGATÓI
Indulás: 2007-05-05
 

 

TÁMOP 3.2.11/10-1/KMR-2010-0061

Ezerarcú világ

- szabadidős programok óvodásoknak, általános iskolásoknak -

 


ÚJRA NYITVA! ~FBLOG~ ÁLLATKÍSÉRLETEKTÕL MENTES A SMINKED? ~HAMAROSAN KREDIT NYEREMÉNY! TERMÉKTESZTEK!~FBLOG~ÚJRA NYITVA!    *****    Astropapa-iskolája mindenkit szeretettel vár és INGYENES TANÁCSOT AD minden kedves érdeklõdõnek!    *****    Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Infrashape Horizontal fittness stúdió Debrecen